Hoe werkt Google Ads?
Google Ads is een advertentieprogramma om te adverteren bij Google in de vorm van gesponsorde links, deze verschijnen boven of onder de organische zoekresultaten. Door trefwoorden – ofwel zoektermen – te kiezen die bij uw bedrijfsactiviteiten aansluiten, bepaalt u bij welke zoekresultaten uw advertenties vertoond worden. Zo kunnen potentiële klanten die naar deze termen zoeken makkelijker op uw website terecht komen.
De zichtbaarheid van uw advertentie is afhankelijk van enkele factoren, waaronder de concurrentie binnen in de sector en het beschikbare dagbudget. Het grote voordeel van Ads is dat u betaalt per effectieve click op uw advertentie (kosten per klik). U kunt dus geheel zelf bepalen hoeveel u per dag uitgeeft door middel van een dagbudget. Zodra het budget besteed is, verschijnt uw advertentie niet meer tot de volgende dag.
Wat is het verschil tussen de organische en gesponsorde zoekresultaten in Google?
De organische zoekresultaten in Google zijn de natuurlijke resultaten. De gesponsorde zoekresultaten zijn de advertenties die boven en onder de organische resultaten worden getoond.
Wat is een campagne?
Een campagne stelt ons in staat uw advertenties te beheren en ervoor te zorgen dat u gevonden kunt worden op zoektermen die het beste aansluiten op uw bedrijfsactiviteiten. Tevens kunnen we hierin specifieke instellingen zoals regio, taal en budget beheren. Met een campagne streven we naar een zo’n hoog mogelijke vermelding in Google.
Wat is een advertentiegroep?
Met een advertentiegroep bedoelen we de combinatie van een advertentie met een reeks zoektermen. De advertentie verschijnt in de zoekresultaten als de zoekterm waarop potentiële klanten zoeken voorkomt in de reeks met zoektermen waaraan de advertentie gekoppeld is. Wij maken doorgaans meerdere advertenties aan voor één advertentiegroep. Toch verschijnt er steeds maar één advertentie in de zoekresultaten.
Waarom is het beter om meerdere woorden op te nemen in mijn campagne?
Door verschillende trefwoorden en trefwoordcombinaties van eenzelfde activiteit toe te voegen, kunnen we de meest rendabele trefwoorden filteren. Vervolgens stellen we een optimale Ads-campagne op. Zo streven wij ernaar zoveel mogelijk potentieel geïnteresseerde bezoekers naar uw landingspagina’s te trekken.
Hoeveel advertenties stellen jullie op?
In principe kunnen we oneindig veel advertenties voor u maken. Mocht u extra advertenties willen toevoegen naast de eerder aangemaakte advertenties, dan kunt u dit altijd bespreken met een van onze SEA-specialisten. Hij of zij kijkt wat er voor u nodig is en wat past bij uw budget. Indien u dit wilt bespreken, kunt u tijdens werktijden bellen naar het nummer 030-2669666 contact opnemen via het persoonlijke mailadres van de betreffende SEA-specialist. Bij telefonisch contact vragen we u uw klantnummer, klantnaam en reden van contact te vermelden, zodat we u snel kunnen helpen.
Is het mogelijk om twee campagnes tegelijk in te zetten op mijn landingspagina’s?
Nee, het is niet mogelijk om twee campagnes tegelijk in te zetten op uw landingspagina’s. Wanneer er twee Ads-campagnes op eenzelfde domeinnaam actief staan, zullen deze het tegen elkaar op moeten nemen. Concreet betekent dit dat de biedingen van beide campagnes met elkaar en met andere campagnes moeten concurreren. Dit drijft de concurrentie onnodig op en verlaagt uw kans gevonden te worden, zeker gezien er slechts één Ads-campagne op dezelfde URL verschijnt.
Kan ik voor elk soort dienst of onderwerp advertenties publiceren?
Nee, u kunt niet voor elk soort dienst of onderwerp advertenties publiceren. Google is er zich bewust van dat niet alleen volwassenen het internet gebruiken. Om kinderen te beschermen, moeten alle advertenties ‘gezinsvriendelijk’ zijn. Uw advertenties en website moeten dan ook vrij zijn van onder meer:
- Inhoud voor volwassenen
- Auteursrechten
- Kansspelen en spellen
- Gezondheidszorg en geneesmiddelen
- Politieke content
- Financiële dienstverlening
- Handelsmerken
Google kan ook specifieke branches uitsluiten vanwege andere redenen, dit is onder andere het geval bij telefoon- en sleutelreparaties, en bij loodgietersactiviteiten.
Daarnaast dienen advertenties te voldoen aan wettelijke vereisten. Voor een volledig overzicht van beperkte content kunt u het Ads-beleid raadplegen.
Kan ik de automatische incasso verschuiven naar een andere datum?
Helaas is het niet mogelijk om de datum van de automatische incasso te verplaatsen. De datum waarop wij incasseren hangt af van de startdatum van uw contract. Indien het niet lukt om te incasseren, dan doen wij een week later een tweede poging tot incasso. Om die reden is het niet mogelijk de facturatie te verschuiven naar een datum die u beter uitkomt.
Wat is mijn betalingstermijn?
De betalingstermijn is 8 dagen.
Naar welk rekeningnummer kan ik mijn factuurbedrag overmaken?
U kunt het bedrag van uw factuur overmaken op het volgende rekeningnummer: IBAN: NL72 BNPA 0227 6671 66 (t.n.v. Proximedia Nederland). Ons BIC-nummer is BNPANL2A.
Ik wil mijn contract niet verlengen. Wat is mijn opzegtermijn?
Als u uw contract niet wilt verlengen, dient u dit drie maanden voor einddatum aan ons door te geven. Dit doet u door ons een aangetekende brief te sturen (Zonnebaan 39, 3542 EB Utrecht, t.a.v. MKB ClickService). U kunt ook opzeggen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice (ccs@mkbclickservice.nl). Vermeld in uw opzegging uw bedrijfsnaam en klantnummer.
Wat is de einddatum van mijn contract?
Als u informatie wilt over uw overeenkomstduur, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch op het nummer 030-2669666 (tijdens werktijden) of via e-mail (ccs@mkbclickservice.nl). Bij telefonisch contact vragen we u uw klantnummer, klantnaam en reden van contact te vermelden, zodat we u snel kunnen helpen.
Ik ga stoppen met mijn onderneming. Wat nu?
Als u gaat stoppen met uw onderneming, dient u een aangetekende brief te sturen (Zonnebaan 39, 3542 EB Utrecht, t.a.v. MKB ClickService). U kunt ook een e-mail sturen naar onze klantenservice (ccs@mkbclickservice.nl). Vermeld in uw brief of mail altijd uw bedrijfsnaam en klantnummer.
Hoe check ik jullie referenties?
Als u onze referenties wilt checken kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u in contact brengen met één van onze klanten. U bereikt ons op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur telefonisch op het nummer 030-2669666 of per mail (info@mkbclickservice.nl). Wilt u alvast weten wat tevreden klanten over ons zeggen? Kijk dan op onze ervaringen-/referentiepagina.
Hoe kan ik in contact komen met de beheerder van mijn campagne?
U kunt onze SEA-specialisten bereiken tijdens werktijden door te bellen naar 030-2669666 of via het persoonlijke e-mailadres. Bij telefonisch contact vragen we u uw klantnummer, klantnaam en reden van contact te vermelden, zodat we u snel kunnen helpen.
Kan ik een afspraak maken met de beheerder van mijn campagne?
U bent van harte welkom om langs te komen op ons kantoor in Utrecht, dit is uitsluitend mogelijk op afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen door te bellen naar 030-2669666 (tijdens werktijden) of via het persoonlijke mailadres. Bij telefonisch contact vragen we u uw klantnummer, klantnaam en reden van contact te vermelden, zodat we u snel kunnen helpen.