
Waarom de huisstijl van je website belangrijk is voor je bedrijf
Als eigenaar van een bedrijf is je website vaak het eerste contactpunt voor potentiële klanten. Dit maakt het essentieel om meteen een goede indruk te maken. De huisstijl van je website speelt hierbij een belangrijke rol, vooral als het gaat om de...

Op welke manieren kun je met je onderneming inspelen op Valentijnsdag?
14 februari is het weer Valentijnsdag! Dit is een uitgelezen kans om jouw producten of diensten op een creatieve manier onder de aandacht te brengen. Of je nu een beginnende ondernemer bent of al langer actief, deze romantische dag kan een boost...

Maak van de Feestdagen een Succes: Inspiratie voor Kerstpakketten
De feestdagen zijn hét moment om klanten en medewerkers te verrassen. Als ondernemer kun je met kerstpakketten niet alleen je waardering tonen, maar ook je bedrijf promoten. Wij geven je hieronder graag wat inspiratie voor het opstellen van een...

B2C vs. B2B: Welke strategie past het beste bij een startende kleine onderneming?
Gefeliciteerd! Je hebt de keuze gemaakt om een eigen onderneming te beginnen. Als startende ondernemer sta je voor een aantal belangrijke beslissingen. Eén van de meest fundamentele keuzes die je moet maken, is of je je richt op de...

Gebruik social media in combinatie met jouw website voor een beter bereik
In de huidige digitale wereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor kleine of middelgrote ondernemers. Veel bedrijven beginnen met een website, maar social media is een net zo belangrijk middel om je bereik en impact te vergroten. Hier...

Welke kansen liggen er voor jouw onderneming tijdens de zomerperiode?
Eindelijk, de zomer staat voor de deur! Voor veel ondernemers betekent dit niet alleen zonnige dagen en vakanties, maar ook een kans om hun bedrijf een boost te geven. Of je nu een winkel, een dienstverlenend bedrijf, of een webshop runt, er zijn...

Verschillende manieren om je product te promoten
Heb je een mooi product op de markt gezet, maar is het nog niet gelukt om deze succesvol te verkopen? Er is een grote kans dat jouw doelgroep nog niet weet dat jouw product bestaat. Het is namelijk heel belangrijk om je producten goed te promoten....

Is SEO relevant voor jouw bedrijf? Check het hier!
In de zoekresultatenpagina van Google is het steeds vaker “the winner takes it all”. Is het dan nog rendabel voor lokale bedrijven om te investeren in SEO? Niet altijd. In dit artikel lees je meer over wanneer het rendabel kan zijn en op welke...

Waarom TikTok interessant kan zijn voor jouw bedrijf
Dansvideo’s, liedjes en creatieve hacks – op het eerste gezicht is TikTok misschien niet het type platform waar sommige bedrijven mee geassocieerd willen worden. Het social media kanaal, dat eerst belachelijk werd gemaakt, heeft echter een...

Tips om te besparen op bedrijfskosten voor het MKB!
Om succesvol te zijn, moet je naast geld verdienen ook verstandig kunnen omgaan met je uitgaven. Of het nu gaat om een groot of een klein bedrijf, de uitgaven zijn iets wat zowel managers als eigenaars altijd proberen te beperken. Ontdek daarom...

Tips om de interne communicatie te verbeteren binnen jouw bedrijf!
Interne communicatie is een cruciaal onderdeel van elke organisatie. Het belangrijkste doel ervan is om informatie te delen met medewerkers, om ze succesvol te maken in hun rol en ze te betrekken bij de organisatie. Bovendien loopt de externe...

4 tips voor meer conversies op je website!
Steeds meer mensen zoeken online naar informatie voor een aankoop of dienst. Uiteraard wil je bovenaan staan bij de zoekmachines. Zelfs al wordt jouw website makkelijk gevonden, dan nog moet de bezoeker overtuigd worden om over te gaan tot actie.

Adverteren of sponsored posts op Facebook, wat kies jij?
Maak jij al gebruik van de verschillende advertentiemogelijkheden die worden aangeboden door Facebook? Je kunt Facebook-berichten sponsoren of adverteren, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze opties? Wij leggen het uit!

Ook jij kunt aan de slag met content marketing!
Of je nu kapper bent of koerier, met deze stappen kun je aan de slag met content marketing. Je kunt heel ingewikkeld doen over content marketing en allerlei verschillende content strategieën. Maar de gemiddelde kleine ondernemer, mkb-er of...

Tips voor het grijpen van de aandacht van je lezer
We leven tegenwoordig in een wereld waar alles snel en vluchtig gebeurt. Je aandacht erbij houden is daarom soms best moeilijk. Dat is niet alleen maar een gevoel, maar een uitspraak gebaseerd op een recent onderzoek: onze aandacht spanne wordt...

E-commerce optimalisatie tips om jouw conversies te verhogen
Je e-commerce optimaliseren zou de focus moeten zijn van alle webshops die tijd en geld investeren in het aantrekken van meer bezoekers naar hun website. Want zelfs de kleinste aanpassingen aan jouw e-commerce pagina’s kunnen leiden tot een...

Productiviteit verhogen op de werkvloer
Een hoge productiviteit is niet alleen fijn voor jou als werkgever, maar ook voor je werknemers zelf. Dit draagt namelijk bij aan het plezier waarmee je werknemers naar hun werk gaan. Als leidinggevende kun je ook zeker je steentje bijdragen om de...

Je onderneming laten groeien met deze stappen
De wereld om je heen verandert voortdurend. Er komen betere en goedkopere alternatieven dan jouw product. Er zijn nieuwe verdienmodellen en er zijn sociale én demografische veranderingen. Daarom moet je blijven groeien. Om gezond te groeien, denk...

Wat je niet moet doen op Google Mijn Bedrijf
Een goed ingerichte Google-bedrijfspagina voorziet je bedrijf van SEO-voordelen die je boven de concurrentie uit laat stijgen. Maar, dan moet je er natuurlijk wel goed gebruik van maken. Wat moet je vooral niet doen als je alles uit Google Mijn...

Waarom een website hebben zo belangrijk is
Veel kleine bedrijven denken dat een website niet belangrijk is. Ze zijn van mening dat een Facebook-pagina, of zelfs een kaartje met hun telefoonnummer voldoet. Ze zien een website als een overbodige luxe dat ze zich niet kunnen veroorloven. Maar...

Waarom je vandaag nog moet beginnen met videomarketing
Online videomarketing wordt steeds populairder en is het meest geschikte medium om je boodschap over te brengen. Mensen zijn visueel ingesteld en zijn sneller geneigd een video te kijken, dan dat ze de tekst gaan lezen. Tegenwoordig spreken we van...

Het verschil tussen SEA en SEO en waarom beide belangrijk zijn:
Voor een succesvolle online marketingstrategie zijn SEO en SEA cruciaal. Voor veel mensen lijken deze twee termen veel op elkaar. Met beide technieken kun je scoren in Google of andere zoekmachines. Hoewel SEO en SEA op sommige vlakken van elkaar...

SEA: Hoe werkt het en waarom is het belangrijk?
Je wilt graag meer bezoekers halen naar je website, maar hoe? Een van de snelste manieren om dit te generen is vanuit zoekopdrachten in zoekmachines zoals Google. Hierin maken we onderscheid in twee mogelijkheden: Search Engine Advertising (SEA)...

LinkedIn: 5 fouten die je moet vermijden!
Linkedin is een social media platform gericht op professionals. Je kunt hier je professionele portfolio delen, netwerken met andere professionals en jezelf online zichtbaar maken (en niet alleen als je een nieuwe opdracht of baan zoekt). Het is...

Internationale vrouwendag met Bijnett Kleding en Accessoires
In het kader van internationale vrouwendag zijn wij op bezoek geweest bij Annette, eigenares van Bijnett Kleding en Accessoires in Wijk bij Duurstede. Annette is al jaren trouwe klant bij MKB ClickService en het leek ons een goed moment om even...

Waarom de huisstijl van je website belangrijk is voor je bedrijf
Als eigenaar van een bedrijf is je website vaak het eerste contactpunt voor potentiële klanten. Dit maakt het essentieel om meteen een goede indruk te maken. De huisstijl van je website speelt hierbij een belangrijke rol, vooral als het gaat om de...

Op welke manieren kun je met je onderneming inspelen op Valentijnsdag?
14 februari is het weer Valentijnsdag! Dit is een uitgelezen kans om jouw producten of diensten op een creatieve manier onder de aandacht te brengen. Of je nu een beginnende ondernemer bent of al langer actief, deze romantische dag kan een boost...

Maak van de Feestdagen een Succes: Inspiratie voor Kerstpakketten
De feestdagen zijn hét moment om klanten en medewerkers te verrassen. Als ondernemer kun je met kerstpakketten niet alleen je waardering tonen, maar ook je bedrijf promoten. Wij geven je hieronder graag wat inspiratie voor het opstellen van een...

B2C vs. B2B: Welke strategie past het beste bij een startende kleine onderneming?
Gefeliciteerd! Je hebt de keuze gemaakt om een eigen onderneming te beginnen. Als startende ondernemer sta je voor een aantal belangrijke beslissingen. Eén van de meest fundamentele keuzes die je moet maken, is of je je richt op de...

Gebruik social media in combinatie met jouw website voor een beter bereik
In de huidige digitale wereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor kleine of middelgrote ondernemers. Veel bedrijven beginnen met een website, maar social media is een net zo belangrijk middel om je bereik en impact te vergroten. Hier...

Welke kansen liggen er voor jouw onderneming tijdens de zomerperiode?
Eindelijk, de zomer staat voor de deur! Voor veel ondernemers betekent dit niet alleen zonnige dagen en vakanties, maar ook een kans om hun bedrijf een boost te geven. Of je nu een winkel, een dienstverlenend bedrijf, of een webshop runt, er zijn...

Verschillende manieren om je product te promoten
Heb je een mooi product op de markt gezet, maar is het nog niet gelukt om deze succesvol te verkopen? Er is een grote kans dat jouw doelgroep nog niet weet dat jouw product bestaat. Het is namelijk heel belangrijk om je producten goed te promoten....

Is SEO relevant voor jouw bedrijf? Check het hier!
In de zoekresultatenpagina van Google is het steeds vaker “the winner takes it all”. Is het dan nog rendabel voor lokale bedrijven om te investeren in SEO? Niet altijd. In dit artikel lees je meer over wanneer het rendabel kan zijn en op welke...

Waarom TikTok interessant kan zijn voor jouw bedrijf
Dansvideo’s, liedjes en creatieve hacks – op het eerste gezicht is TikTok misschien niet het type platform waar sommige bedrijven mee geassocieerd willen worden. Het social media kanaal, dat eerst belachelijk werd gemaakt, heeft echter een...

Tips om te besparen op bedrijfskosten voor het MKB!
Om succesvol te zijn, moet je naast geld verdienen ook verstandig kunnen omgaan met je uitgaven. Of het nu gaat om een groot of een klein bedrijf, de uitgaven zijn iets wat zowel managers als eigenaars altijd proberen te beperken. Ontdek daarom...

Tips om de interne communicatie te verbeteren binnen jouw bedrijf!
Interne communicatie is een cruciaal onderdeel van elke organisatie. Het belangrijkste doel ervan is om informatie te delen met medewerkers, om ze succesvol te maken in hun rol en ze te betrekken bij de organisatie. Bovendien loopt de externe...

4 tips voor meer conversies op je website!
Steeds meer mensen zoeken online naar informatie voor een aankoop of dienst. Uiteraard wil je bovenaan staan bij de zoekmachines. Zelfs al wordt jouw website makkelijk gevonden, dan nog moet de bezoeker overtuigd worden om over te gaan tot actie.

Adverteren of sponsored posts op Facebook, wat kies jij?
Maak jij al gebruik van de verschillende advertentiemogelijkheden die worden aangeboden door Facebook? Je kunt Facebook-berichten sponsoren of adverteren, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze opties? Wij leggen het uit!

Ook jij kunt aan de slag met content marketing!
Of je nu kapper bent of koerier, met deze stappen kun je aan de slag met content marketing. Je kunt heel ingewikkeld doen over content marketing en allerlei verschillende content strategieën. Maar de gemiddelde kleine ondernemer, mkb-er of...

Tips voor het grijpen van de aandacht van je lezer
We leven tegenwoordig in een wereld waar alles snel en vluchtig gebeurt. Je aandacht erbij houden is daarom soms best moeilijk. Dat is niet alleen maar een gevoel, maar een uitspraak gebaseerd op een recent onderzoek: onze aandacht spanne wordt...

E-commerce optimalisatie tips om jouw conversies te verhogen
Je e-commerce optimaliseren zou de focus moeten zijn van alle webshops die tijd en geld investeren in het aantrekken van meer bezoekers naar hun website. Want zelfs de kleinste aanpassingen aan jouw e-commerce pagina’s kunnen leiden tot een...

Productiviteit verhogen op de werkvloer
Een hoge productiviteit is niet alleen fijn voor jou als werkgever, maar ook voor je werknemers zelf. Dit draagt namelijk bij aan het plezier waarmee je werknemers naar hun werk gaan. Als leidinggevende kun je ook zeker je steentje bijdragen om de...

Je onderneming laten groeien met deze stappen
De wereld om je heen verandert voortdurend. Er komen betere en goedkopere alternatieven dan jouw product. Er zijn nieuwe verdienmodellen en er zijn sociale én demografische veranderingen. Daarom moet je blijven groeien. Om gezond te groeien, denk...

Wat je niet moet doen op Google Mijn Bedrijf
Een goed ingerichte Google-bedrijfspagina voorziet je bedrijf van SEO-voordelen die je boven de concurrentie uit laat stijgen. Maar, dan moet je er natuurlijk wel goed gebruik van maken. Wat moet je vooral niet doen als je alles uit Google Mijn...

Waarom een website hebben zo belangrijk is
Veel kleine bedrijven denken dat een website niet belangrijk is. Ze zijn van mening dat een Facebook-pagina, of zelfs een kaartje met hun telefoonnummer voldoet. Ze zien een website als een overbodige luxe dat ze zich niet kunnen veroorloven. Maar...

Waarom je vandaag nog moet beginnen met videomarketing
Online videomarketing wordt steeds populairder en is het meest geschikte medium om je boodschap over te brengen. Mensen zijn visueel ingesteld en zijn sneller geneigd een video te kijken, dan dat ze de tekst gaan lezen. Tegenwoordig spreken we van...

Het verschil tussen SEA en SEO en waarom beide belangrijk zijn:
Voor een succesvolle online marketingstrategie zijn SEO en SEA cruciaal. Voor veel mensen lijken deze twee termen veel op elkaar. Met beide technieken kun je scoren in Google of andere zoekmachines. Hoewel SEO en SEA op sommige vlakken van elkaar...

SEA: Hoe werkt het en waarom is het belangrijk?
Je wilt graag meer bezoekers halen naar je website, maar hoe? Een van de snelste manieren om dit te generen is vanuit zoekopdrachten in zoekmachines zoals Google. Hierin maken we onderscheid in twee mogelijkheden: Search Engine Advertising (SEA)...

LinkedIn: 5 fouten die je moet vermijden!
Linkedin is een social media platform gericht op professionals. Je kunt hier je professionele portfolio delen, netwerken met andere professionals en jezelf online zichtbaar maken (en niet alleen als je een nieuwe opdracht of baan zoekt). Het is...

Feiten en cijfers online marketing in 2020
COVID-19, ook wel het coronavirus genoemd, heeft een enorme impact gehad op het gebruik van sociale media en online marketing. We kunnen gerust stellen dat we dit bijna allemaal hebben ervaren. E-commerce, videoconferenties en sociale media staan...

Internationale vrouwendag met Bijnett Kleding en Accessoires
In het kader van internationale vrouwendag zijn wij op bezoek geweest bij Annette, eigenares van Bijnett Kleding en Accessoires in Wijk bij Duurstede. Annette is al jaren trouwe klant bij MKB ClickService en het leek ons een goed moment om even...