Proximedia wordt lid van Publicis Groupe

De Publicis Groep kondigt vandaag de overname aan van Cyber Media, de holdingmaatschappij van de Proximedia Groep, leider op het gebied van internetdiensten voor KMO’s’s in België en Nederland.

Proximedia werd opgericht in 1998 en heeft haar hoofdzetel in Brussel.  Het bedrijf kende een zeer forse groei op het gebied van digitale communicatie voor KMO’s en zelfstandigen dankzij haar uitmuntende expertise en kwaliteitsvolle dienstverlening. Met meer dan 25.000 klanten en 360 medewerkers is deze onderneming toonaangevend op de Belgische en Nederlandse markt.  Proximedia creëert websites, bedrijfsvideo’s (via Bezoom) en doet aan Search Engine Marketing (SEO &SEA ) onder de merknaam BeUP.

Onlangs lanceerde Proximedia meerdere vernieuwende producten:

  • Bizbook, een web-to-store concept dat zaakvoerders toelaat hun naambekendheid en klantenfeedback  online of in de winkel  te beheren met behulp van een tablet.  
  • Bepoint, een vernieuwende oplossing voor zaakvoerders die aan klantenbinding willen doen. Het concept is gebaseerd op de elektronische identiteitskaart (eID) die een unieke getrouwheidskaart wordt.
  • Bizbook Channel, een netwerk van multimediaschermen die geplaatst worden bij bedrijven met een hoog bezoekersgehalte.  Op deze schermen wordt doorlopend een tiental bedrijfsvideo’s getoond van handelaars en ondernemingen waardoor de bezoekers kennis maken met andere KMO’s uit de regio.
In de Europese unie zijn er vandaag meer dan 25 miljoen KMO’s en zelfstandigen. Net zoals grotere bedrijven willen deze hun marketing en communicatie digitaliseren. Hun noden zijn enorm: nog geen derde van de Europese bedrijven had in 2013 een website. Er wordt verwacht dat de markt van digitale communicatie voor kleine bedrijven gedurende de volgende 5 jaar met 15 tot 20% zal stijgen.

Om te voldoen aan die vraag lanceerde de Publicis Groupe in 2011 een interne start-up ‘Publicis Webformance’. Drie jaar later kent dit bedrijf een zeer sterke groei en telt het reeds meer dan 20 000 klanten. Er wordt een evenwicht verwacht eind 2014. In 2012 begon Publicis Webformance aan een internationale uitbreiding in Spanje. Nu heeft ze daar een portefeuille van ongeveer 2 500 klanten.

De Publicis Groep wil door Proximedia over te nemen, haar groei op de markt van digitale communicatie voor KMO’s nog versnellen en een Europese marktleider worden.

Proximedia zal zich binnen de Publicis Groep aansluiten bij Publicis Webformance. Hierdoor ontstaat een gespecialiseerd segment, gewijd aan KMO’s, die aanwezig  is in meer dan 4 grote Europese markten (België, Frankrijk, Nederland, Spanje). Dit nieuwe segment heeft meer dan 45 000 klanten, 500 werknemers en zal worden geleid door Maxime Baffert, Algemeen Directeur van Publicis Webformance.

Maxime Baffert: “de komst van Proximedia en haar teams zal ons toelaten om een onmiskenbare plaats in te nemen op de Belgische en Nederlandse markten; hun expertise en ervaring op het gebied van KMO’s is bijzonder waardevol.  Het is een enorm belangrijke stap voor de groei van dit segment binnen de groep.”

Fabrice Wuyts, CEO van Proximedia, verklaart: “de integratie van Proximedia bij de Publicis Groep is voor mij de beloning voor meer dan vijftien jaar groei en ontwikkeling  van digitale communicatiesystemen voor onze klanten.  Wij zijn ervan overtuigd dat de groei en zin voor vernieuwing die altijd al het handelsmerk van Proximedia zijn geweest, zullen worden verder gezet en met deze nieuwe fase nog zullen toenemen."


Over de Publicis Groep


Publicis [Euronext Paris FR0000130577,CAC 40) is op wereldniveau één van de grootste spelers in de communicatiesector. Het bedrijf is vertegenwoordigd in alle sectoren en in alle specialisaties: het numerieke (DigitasLBi, Razorfish, VivaKi), publiciteit (BBH, Leo Burnett, Publicis Worldwide, Saatchi & Saachi), Public Relations, institutionele en evenmentiële communicatie (MSLGROUP), de aankoop van advertentieruimte, zendtijd en mediastrategie (Starcom MediaVest Group en ZenithOptimedia), communicatie in de gezondheidssector met Publicis Healthcare Communications Group (PHCG) en tot de levering van content met Prodigious.  De Groep is aanwezig in 108 landen en stelt ongeveer 62.000 medewerkers te werk.  


www.publicisgroupe.com | Twitter:@PublicisGroupe | Facebook: www.facebook.com/publicisgroupe | LinkedIn : Publicis Groupe | YouTube: Publicis Groupe |

Viva la Difference! 



Over Publicis Webformance

 
Publicis Webformance is een filiaal van Publicis dat zich toelegt op communicatie via het internet voor KMO’s en zelfstandigen.  Het is de ambitie van Publicis Webformance, dat werd opgericht in 2010, om haar expertise inzake het numerieke ten dienste te stellen van alle ondernemingen, ongeacht hun omvang of hun activiteit.  Publicis Webformance ontwikkelt instrumenten en producten die de zaakvoerders van KMO’s moeten toelaten om het beste te halen uit het internet en haar mogelijkheden: creëren van internetsites, e-commerce en betalende zoekmachinemarketing.
 www.publicis-webformance.com



Proximedia 


Sinds 1998 is de PROXIMEDIA Groep, “Onderneming van het jaar 2009”, één van de belangrijkste spelers in België, Frankrijk en Nederland op het gebied van internetoplossingen. Het biedt een hele waaier van informatica- en internetdiensten aan die speciaal bedacht zijn voor zelfstandigen, KMO’s en grote ondernemingen: zij creëren websites, realiseren bedrijfsvideo’s en beheren volledige online communicatiecampagnes .
In 2013 werd Proximedia door het magazine Inside Digital Media bekroond tot eerste digital web agency in België. Momenteel telt de groep  360  medewerkers en 25.000 klanten. www.proximedia.be